Thursday, February 19, 2015

New Zealand, Mung Tunggu Aku Datang!

Petang 25/2/14. Ingat lagi aku tiba lewat petang di airport Auckland, sedikit lewat disebabkan flight aku delay dari Melbourne. Setibanya aku di Auckland, perasaan aku agak excited bila melihat bumi New Zealand yang cantik dari atas flight. Walaupun agak penat sebab aku fly dari KL ke Singapore, Singapore ke Melabourne, dan Melbourne ke Auckland. Hampir 24 jam aku duk atas flight dan duk airport transit, tapi perasaan aku untuk hidup di New Zealand menghilangkan rasa penat aku. Aku tak kisah tak tidur dalam perjalanan asalkan aku sampai NZ dan rasa kesejukan bumi NZ.

Aku naik Tiger Airway je sebab paling murah. Ni kapal aku masa naik di Singapore ke Melbourne.
Ketika di Melbourne, aku sempat message pada Hamish nak inform flight aku delay sikit, dia adalah tuan rumah yang nak bagi tumpang aku nanti. Aku request pak cik ni (boleh panggil pak cik sebab umur above 50) melalui couchsurfing. Syukur alhamdulilah dia approve aku untuk tumpang seminggu. Jimat dah aku duit sewa backpacker 140 NZD. Ye la kira2 bersih dalam poket aku hanya ada 1500 NZD saje, mana nak cekau duit in case kalau aku tak dapat job as soon as possible. Dalam perkiraan aku, dengan duit 1500 NZD aku tuh, kalau beli tiket flight balik Malaysia 500 dollar, so tinggal la 1k dollar, tolak sewa bagai Nampak gaya nye aku boleh hidup less than 1 month je, so mentally aku kena ready untuk struggle untuk hidup Negara orang. Pape pun terjadi, aku memang yakin dalam diri aku. Malik boleh Malik boleh! Aku teriak dalam hati, ada orang dengar? Kot ye orang dengar, mat saleh mana nak faham “boleh” tu apa kan?

Makanan aku ketika transit di Melbourne, duit takde, beli je apa yang murah untuk alas perut




















Malas nak merapu, berbalik pada kisah aku sampai Auckland lewat petang tu, sesampai aku di Auckland, aku lapar sangat, jadi aku pelahap la McD di airport situ, beli satu set fillet o fish sekali dgn fries and coke. Tahan sikit la perut ni walaupun otak nak cari Nasi Goreng. Tapi reda je la duk Negara mat saleh, makan pun macam mat saleh juga la.huhu

Bila aku beli McD tu, aku beli la sim Vodafone, activate semua bagai, aku pun message la si Hamish cakap aku dah sampai. Dalam memenunggu tu, terperasan la aku kat McD tempat aku tunggu tu, ada couple muka macam geng2 amerika selatan tengah menunggu juga. Bila Hamish dah sampai, terkejut beruk aku yang si couple south America tu will be stayed together dgn aku sebab diorang tunggu Hamish juga. Lagi terkejut beruk aku masa Hamish datang tu, ada dua lagi ladies yang akan join aku juga. Jadi aku seorang la mat kelate bersama dengan 1 couple Brazil dan 2 lagi perempuan Brazil.

Yang aku tak tahan nya, Hamish ni jenis koboi juga habis kesemua kitaorang disumbatnya dalam kereta kecik dia. Termasuk aku semua adalah 6 orang duk dalam kereta kecik dia tu. Dalam hati aku lantak la, asalkan duk free, tambang pun free, ni pun nasib la orang bagi tumpang semua.


Sesampai di rumah pula, ada lagi awek Poland nama Aleks, si awek blonde body standard asia je, tak besar, tak kasar macam typical mat saleh dan tak kecik. Ngam2 kalau jalan dengan aku orang boleh gossip dia tu girlfriend aku.haha


Gambar ni sebelum flight landing kat Auckland, lepas ambik gambar, aku record video sebab excited, lepas tu pramugari datang sound suruh off telefon aku, binaweeee!

No comments:

Post a Comment